Dr. Hauschkas Volym Mascara

Jag köpte Dr. Hauschkas volymascara för ca halvt år sedan och jag gillade den när jag provade den första gången förutom att den fällde lite lätt så jag fick hålla koll på den lite innan den torkat. Men den passade mig alldeles utmärkt eftersom jag vill ha en så naturlig make up som jag kan få till vardags.

Efter några få gånger så började jag känna att det sved i ögat, men jag tänkte inte nämnvärt på det förrän det, gick över till att göra ont när jag rörde med ögonen eller tittade åt sidan. Först tänkte jag att nu har det hänt något med mina ögon innan jag insåg parallellerna med att det uppstod i samband med när jag tagit på mig mascara. Nu läste jag att Tanja på Ekostil även råkat ut för samma sak, med samma mascara.

Plus: En mascara som framhävde mina ögonfransar på ett naturligt sätt. Kan forma (ge volym) till fransarna med den bra och lättarbetande och speciella borsten, men det är inget jag behövde göra då mina ögonfransar redan är så formade. Den separerade ögonfransarna så de inte blev hopklumpade. Doftar gott.

Minus: Att jag reagerade negativt på någon ingrediens i mascaran som tydligen fler drabbats av. Fäller under dagen (speciellt innan den torkat) så man får ha lite koll. Jag har välformade ögonfransar, men inte så tjocka eller täta, och vill gärna ha lite mer effekt när jag ska på fest än vad denna mascara fixade.

Betyg: 1+/5. Den hade fått en 3+ till 4 i betyg om det inte var för att jag reagerade negativt på mascaran som gjorde att det sved och gjorde ont i ögonen. Annars hade den gärna fått stanna i mitt hem som vardagsmascara, eftersom den var lätt att applicera på. Kostar ca 199 kr i deras svenska webshop och finns i svart, aubergine & antracitgrått.

7 kommentarer

Under Ekologisk Skönhet, Recension

7 svar till “Dr. Hauschkas Volym Mascara

  1. Hanna

    Detta är den första naturliga mascaran jag provat, och mina förväntningar var väldigt låga. Men jag är väldigt nöjd med den här mascaran! Nu tycks jag inte vara känslig mot någon av ingredienserna, men jag hade läst att andra upplever att den fäller under dagen. och den erfarenheten har inte jag. Så jag själv är väldigt nöjd med denna. Tänk så det kan skilja sig åt :)

    • Ja, det är så det oftast är – vi alla är ju unika varelser och det är klart vi reagerar på olika sett. Jag gillar denna mascara väldigt mycket också, och jag var väldigt nöjd med den tills jag började få svid i ögonen. Men det är nog något som jag är extra känslig mot. Jag klarade inte heller Soapwallas deo, så det är klart det är individuellt. Många tipsar om att om mascaran fäller, så ska man pudra ögonfransarna lite lätt innan man tar på mascaran.

  2. Jag har också en Dr. Hauschkas-mascara fast inte volymvarianten utan en vanlig. Den fäller också under dagen men annars gillar jag den. Jag har ännu inte upplevt att den svider, men jag brukar dock oftast inte orka/hinna ta på mig mascara på morgonen, så jag har inte använt den jättemycket. Men tack för recensionen!

    • Jag tror inte alla är överkänsliga utan det är nog bara en fåtal hoppas jag. Jag tycker man kan leva med att mascaran fäller lite – men inte för mycket. Ett tips jag läste om var att man skulle pudra ögonfransarna med puder innan man satte på mascaran. Det låter ju logiskt! Ha en fin dag, Hannah! <3

  3. oh … bra tips med pudret! Det ska jag testa.
    Det samma! Ha en härlig dag!

  4. ellinor

    Hej!
    Jag har också haft sveda i ögonon av den volym mascaran och nu även fått eksem runt ena ögat..detta i samband med att jag börjat använda den. Dessutom har jag skickat ang reklamation men ej fått svar..så jag är ej så nöjd med det. Ha det gott!

  5. Nej, usch. Hoppas de svarar – för det känns ju viktigt eftersom fler reagerat på den. Jag kan rekommendera terre d`Ocs mascara. Den har ett riktigt bra pris, jag har inte regaerat på den och den har kvalite. Vi säljer den på http://www.maryfly.se om du är nyfiken. KRAM

Kommentera

