Hej Hannah Dahlbom, Classy

Jag återskapar mina intervjuer jag gjort under min förra blogg eftersom jag sparat de intervjuerna  och kan publicera dem igen. Först ut igen blir Hannah Dahlbom som driver den ekologiska beautyshopen Classy Organic.



Vad var det som fick dig att starta nätbutiken Classy Organics?

Jag har alltid varit väldigt intresserad av skönhetsvård och cremer av alla dess slag, och efter många dyra inköp till mig själv så kom jag på tanken att jag kanske borde jobba med skönhetsprodukter istället för att bara spendera en massa pengar på det, och öppnade i och med det en webshop med traditionell hudvård för ca 5 år sedan. Den lät jag gå i vila i och med graviditet och föräldraledighet. Och planen var att öppna upp den butiken igen. Men i samma veva som jag la företaget på is så kom jag i kontakt med min första ekologiska produkt som var en ansiktscreme från Nature Girl, som helt förändrade min syn på traditionell hudvård. Den gjorde praktisktaget underverk för min hy och äntligen slapp jag alla konstiga finnar mm som har kommit i vuxen ålder. Nature Girl slutade tyvärr säljas här och jag började leta febrilt efter ansiktscremen när min började ta slut. Tills jag kom på tanken att jag ju faktiskt skulle kunna ta in märket själv, och där växte idén fram om en ekologisk webshop. Och jag vill så gärna att fler ska upptäcka och börja använda mer ekologiskt.


Vad är Ditt/Ert mål?

Målet är att kunna växa och vara lika varierad som en traditionell hudvårdsbutik, med många olika inriktningar. Jag har alltid varit svag för fina förpackningar och roliga märken, och hoppas att den ekologiska kulturen växer så pass mycket att vi får ett stort och varierat utbud av produkter och märken. Allt från super lyxigt till exotiskt och även bra enklare hudvård till vardags. Och ett drömmål är att kunna öppna en butik, en liten shop där man kan klämma och känna på produkter samt få vägledning. Jag kan många gånger sakna kundkontakten som man får i fysisk butik, likaså att få skylta upp med alla härliga produkter och få förklara och rekommendera. Tack och lov så får vi en hel del mail med frågor och synpunkter så att vi kan hjälpa till på den vägen istället.


Vad är din miljöpolicy – använder du själv ekologiska skönhetsprodukter?

Jag använder bara ekologiska hudvård och hårvårdprodukter. Inom företaget försöker vi så gott det går att tänka så miljövänligt som möjligt när det kommer till förpakningar och emballage mm. Samtidigt som jag inte vill att det ska kännas trist när kunden öppnar sitt paket.


Vilken är din egen favorit av de produkter Ni säljer, i så fall?

Jag är fortfarande helt fast för Natur Girl’s super sensitive moisturizer, sen använder jag Luxsit sooting serum och alla produkter inom den serien. Samt alla Rich Hippie dofterna. Och som den skönhetsnörd jag är så har jag självklart alla andra produkter i vårt sortiment i badrumskåpet. Jag lever efter mottot att det går inte att sälja om man inte provat sina egna grejer. Och jag tycker att det är kul att kunna variera mig efter humör. Dharmazones produkter är superhärliga när man vill unna sig en riktigt spaupplevelse hemma.


Ge oss ett bra eko-tips?

Jag samlar ihop alla mina kläder, cremer och prylar som jag tröttnat på och tar med hem till familjen så får dom ta det dom vill ha innan det slängs/ återvinns hos myrorna. Sen är jag galen i gammalt porslin och fyndar gärna på loppis eller tradera istället för att köpa nytt.

 

Tack för intervjun, Hannah! ♥

Lämna en kommentar

Filed under EkoTävling

Kommentera

