Suncoat Girl: Vattenbaserat Nagellack

Jag fick chansen att prova Suncoat Girl´s nagellack från Gabriela som är ett vattenbaserat nagellack för barn egentligen. Det finns i åtta färger och det behövs inte någon remover för att ta bort det. Det går helt enkelt väldigt smidigt att dra av det när man tröttnat.  Hur lätt som helst!

Det tycker jag är himla fiffigt då jag oftast inte orkar ta bort nagellacket och går med det i flera veckor och ser katastrofal ut om naglarna. Hade jag barn som ville måla naglarna så skulle jag köpa detta på direkten!

Plus: Lätt att applicera, och lätt att dra av när du tröttnar och du behöver inte använda någon remover (älskar det), torkar snabbt. Finns endast i 8 färger, vilket jag gillar då jag är velig våg. Doftar absolut ingenting. Barnvänligt.

Minus: Krävs ett extra lager om man vill ha mer färg, håller inte speciellt länge – en kväll på ett ungefär. Lite tråkig flaska. Lite jobbigt är om det är väldigt kallt ute, och det inte går att skicka eftersom det är vattenbaserat (dagens i-landsproblem).

Betyg: 4+/5. Jag köper denna produkt rakt av trots att den är gjord främst för barn. Men jag vill gärna påpeka detta är något för vuxna också och speciellt om du är som jag och bara vill ha nagellacket kvar över en kväll. Och vem kan motstå färgerna; Gorgeous Green, Fairy Glitter, Mermaid Blue och Apple Blossom med flera?

Gabriela – KÖP IN! Mitt barn inom mig skriker, av glädje!

Pstt: Gabriela har även Suncoat nagellack (för äldre) också som också är vattenbaserat. Jag har inte testat det än, men är väldigt nyfiken. Det nagellacket krävs dock en speciell miljövänlig remover gjord av soja och korn, som dock inte torkar ut nageln som många andra konventionella removers gör. Kolla här om du vill veta mera.

8 kommentarer

Filed under EkoTips, Recension, Tänka på Miljön & Människan

8 responses to “Suncoat Girl: Vattenbaserat Nagellack

  1. Å, färgerna var riktigt fina och smart att man bara behöver dra av det. Mina naglar är nedbitna som tusan, men jag blir sugen på att spara ut dem igen när man ser tjusliga lack man vill ha 🙂

    • Ja, och namnen på färgerna får mig att bli..öh.. barnsligt glad! 😉 Men ja, det är helt fantastiskt att man bara kan dra av det, och enkelt är det. Och du kan göra det var som helst och när som helst, utan någon remover. Genialt, må jag säga.

  2. Så roligt att du gillade den!! Ja, självklart tar jag hem till dig i nästa beställning 🙂

    • Du är en ängel, Gabriela! Jag får dock vänta till februari då jag har en köpfri månad nu i januari. ❤ Men sedan ska jag gladerligen ge bort mina andra lack och bara använda dessa.

  3. Vill bara säga att det går att ta bort Suncoats nagellack med vanlig remover. Inte speciellt miljövänligt men det går!

    • Ett tips, även om det inte är ett miljövänligt tips. 🙂 Fast det känns lite som hela grejen tappar sin funktion på något sätt om man använder vanlig remover, även om det finns miljövänligare varianter.

  4. Precis allt faller ju men man kanske har någon annan miljövänlig remover hemma å då kan man ju testa det:)

Kommentera

