Ett Vackert Spetslakan

På min förra blogg så hade jag ett inlägg där min fina väninna Cilla (som blir mer och mer ekologisk medveten – vilket gör mig så himla stolt) gjort en gardin av sin mormors spetslakan som hon ärvt. Jag vill återskapa det inlägget eftersom jag tycker det är en så genialisk idé, och för att det visar på ett utmärkt sätt att återanvända gamla saker.

Jag fick även min mormors bröllopslakan i julklapp, så jag tänkte göra gardiner av dem fastän i längder. Jag ska fundera på det lite mer, då jag i så fall får dela lakanet på mitten, och då försvinner en del av spetsen och broderiet.

Men jag återkommer med bildresultat när jag sytt det färdigt.

8 kommentarer

Filed under Återanvändning (Recycle), Tänka på Miljön & Människan

8 responses to “Ett Vackert Spetslakan

  1. Så vackert!! Absolut ljuvligt ❤

    • Ja, den är verkligen vacker! Ett väldigt fiffigt och vackert sätt att återanvända gamla saker. Det finns liksom mer själ och kärlek i dem när man vet de suttit i veckor och broderat dessa lakan. ❤

  2. Fick veta av mamms att mormor även broderat den lilla spetsen som syns på bilden…. genast blev det ännu mer kärlek 🙂

  3. Marira

    dette er virkelig en god ide,veldig fint synes jeg!

  4. Brilliant idé!! 😀

Kommentera

