Min Nya Favorit: Hari Tea

Min nya favorit är Hari Tea´s Mystery of Desire som är ett koffeinfritt te med sting i. Teét smakar av en blandning av  kakao, chili, anis, lavendel & kanel. Påsarna är gjorda av bomull och baseras på ayurvedisk tradition. Ska låtas dras i koppen i ca 4-6 minuter för att de rätta smakerna ska framträda.

Att öppna ett paket från Hari Tea är som att öppna en skatt. När du öppnar asken, så står det vackra ord om teét på flikarna, och under ett fint papper (som jag återanvänder till pyssel-lådan) ligger teérna vackert inpackade i asken. Mystery of Desire ska vara bra om man vill hålla igång kärlekslivet lite extra.

Smakar ljuvligt gott, och jag är väldigt nyfiken på att prova fler sorter – är det någon som testat en annan sort? Finns att köpa på Verdivita för 57 kronor.

9 kommentarer

Filed under Ayurveda, Ekologiska Drycker

9 responses to “Min Nya Favorit: Hari Tea

  1. Mmm..lät gott. Jag testade det där lakritsteet förresten. Det var gott, men blev konstigt sött bak i gommen på något sätt. Vet inte om jag gillar det än.

    • Oh, jag som trodde du gillade sött? 😉 Men det är ju så ibland – jag känner inte av det, i alla fall inte på ett negativt sätt. Annars sparar du dem, och ger bort i ett ekologiskt te-paket till någon som gillar te. Lägg några olika tesorter i en fin påse, och knyt ihop med fint ekologiskt snöre. Voilá!

      • Jodå sött är gott, men detta hamnade liksom så långt bak. Nästan i halsen, om du förstår? 😉
        Vilket fint tips, det ska jag komma ihåg! ♥

      • Jag tror jag förstår, Jenny. 😉 Ja, visst är det ett bra tips, och det går snabbt att göra. En perfekt present som de flesta har hemma. ❤

  2. Spännande smak 🙂 ett av mina favvoteer är Yogite Choco, vore väl konstigt annars chokladgillare som man är hehe 🙂 Trevlig helg på er! 🙂

    • Ja, det är riktigt spännande smak, och choklad & chili är ett vinnande koncept. Jag har sniffat på Yogi Choco några gånger, men aldrig köpt det. Får väl testa det framöver. Fin helg på dig! Kram, karma och kärlek

  3. Då gillar du nog med choklad/chili-glassen på italienska glasskiosken här i Malmö 😀 Att de har mkt ekologiskt och hemgjord glass gör det inte sämre! Kram Karma och Kärlek

  4. Låter som en underbar dryck.

    • Ja, det är det! Jag rekommenderar den verkligen. Det var första gången jag testade Hari Tea, och det gör jag gärna om. Min man gillar det väldigt mycket också – han gillar det mesta med chilli i. 🙂

Kommentera

