2010 års Bästa: Deo, Olja & Parfym

Jag låter deodorant, kroppsolja och parfym ha ett eget inlägg eftersom det blir många i kategorin kroppen annars.


Deodorant:

Jag har använt Rosenseriens deodorant och jag älskar den. Jag är en av dem som inte tycker ros är någon ”tantig” doft utan tycker det doftar ljuvligt. Jag är supernöjd, och trots att den är ganska dyr (ca 170-210 kr), så är den också väldigt dryg. En flaska räcker ca 2-3 månader.

Kroppsolja:

Jag har använt Lisen Organics vaniljolja flitigt och jag ljuger inte när jag säger att jag köpt sju stycken av denna underbara olja som smälter in i huden. Doftar av bourbonvanilj, lime & sandelträ, och jag har använt den enbart som parfym också. Tyvärr har Lisen beslutat lägga ned Lisen Organics.

Parfym:

Jag har testat några stycken och den som attraherade mig mest var Florascent´s Tishka som doftar ljuvligt sagolikt och är som att stiga in i sagan Tusen & en Natt. Innehåller marockansk ros, arabisk jasmin, balsam, orientaliska kryddor och dyrbar irisrot. Underbar.



4 kommentarer

Filed under Ekologisk Skönhet

4 responses to “2010 års Bästa: Deo, Olja & Parfym

  1. Var har du köpt parfymen någonstans? Vill gärna köpa en naturlig, när min ”vanliga” tar slut.

    • Hej Sara! Det är ett mycket bra beslut tycker jag. Härligt. Det finns en hel del ekologiska parfymer att köpa – det beror lite på vad man är ute efter. Det finns från ca 200 -1200 kr ca. Jag kan maila dig under dagen om det istället. Blir väldigt mycket information här. 🙂

  2. Sara Eriksson

    åååååh kan inte jag oxå få den listan =) tycker d är jättesvårt o hitta naturlig parfym under 500 lappen! vore super snällt =) kram

Kommentera

