2010 års Bästa: Ansiktet

(Foto lånat härifrån)

 

I kategorin ansiktet så kommer jag ta upp: Ansiktsrengöring, ansiktsvatten/spray, ansiktsolja, ansiktsserum & ögonkräm. Jag har inte använt mig av någon dag eller nattkräm utan endast haft olja/serum, så de områden kommer jag inte ta upp. Läppar fick en egen kategori som du kan läsa här.

 

Makeup-rengöring:

Jag använde länge endast olja för att ta bort makeup, men fick en flaska Bella Luccè Citrus Twist Makeup Remover av Elisabeth på Beautytalk. Removern doftar av härlig citrus och jag älskar removern som gör min hud mjuk samtidigt som den varsamt tar bort sminket.

 

Ansiktsvatten:

Jag älskar Lisen Organics produkter och Lisen Organics Ansiktsvatten är inget undantag. Fräschar upp huden ordentligt och doftar ljuvligt av ros och apelsinblomma. Tyvärr har Lisen lagt ned sitt märke.

 

Ansiktsolja:

Den första ansiktsoljan jag bekantade mig var Sabi Sands Eco Face Booster (från DharmaZone) som tog mig med storm och som jag verkligen saknar nu. Doften av varm tutti frutti är beroendeframkallande. Min mamma föll också som en fura för den.

 

Ansiktsserum:

Min man vann denna och gav upp den efter några dagar då han insåg att jag nästan blev som Gollum om jag inte  fick använda Mette Picaut Precious Oil. Ett serum som verkligen är helt underbart, och doftar milt och ljuvligt och gör små underverk med hyn. Fick bästa pris på Tara Beauty Awards 2010. My precious….


Ögonkräm:

Jag fick en tub med 100% Pure Organic Coffee Bean Caffeine Eye Cream i en beställning som jag började testa. Doften är oerhört ljuvlig, och jag ser verkligen hur den återfuktar min tunna hy under ögonen. Jag brukar inte använda ögonkräm utan ha serum/olja – men denna gör verkligen ett undantag.

Ansiktsmask:

Jag gillar när jag får snabba resultat och denna helt ljuvliga ansiktsmask gjorde min hy alldeles fin och len första gången. W Lifestyle Organics Simsalabim Beauty Mask vill jag inte vara utan, och det är dessutom ett svenskt och nytt märke som kom i höstas. Den är i pulverform som du själv blandar ut den med vatten.

2 kommentarer

Filed under Ekologisk Skönhet

2 responses to “2010 års Bästa: Ansiktet

  1. E.

    Kul med hudvårdstips!!:-)

    /E.

Kommentera

