2010 års Bästa: Kroppen

(Bild lånad härifrån)

Duschkräm:

Det blir utan tvekan 100 %  Pure Vanilla Bean Hydrating Body Wash. Den löddrar fram ett underbart ljuvligt skum som doftar av renaste vanilj. Jag längtar efter att duscha. Denna använder vi också som tvål på handfatet.

 

Intimtvätt:

Faith in Nature Intimtvätt  testade jag under 2010, och denna en favorit i den kategorin. Rengör milt och skyddar.

 

Kroppskräm/butter:

Nature Girl Shea Butter Body Balm: Patchoulini. Jag känner någon retokänsla över doften och den gör mig supermjuk, och väldoftande.

 

Kroppslotion:

Det är utan tvekan John Masters Organics Blood Orange & Vanilla Milk. Den lenar upp som en krämig bodybutter, men går snabbt in i huden som en lotion och doftar ljuvligt gott av apelsin och vanilj. En klar favvo.

 

Badsalt:

Det kommer från W Lifestyle Organics Skin Detox Purifying Bath Soak och renar på djupet och gör ditt bad till en mossgrön njutning. Fullproppat med örter och jag märker en förbättring av mitt kli i hårbotten.

 

Fotkräm:

MÖLLEVIK Eco Warming Foot Oil från Dharmazone. Ja, denna kan nog inte mina fötter vara utan och den värmer och doftar gott av tång & hav. Gör mina fötter till änglafötter, och är en perfekt massageolja för fötterna.

6 kommentarer

Filed under Ekologisk Skönhet, EkoTips

6 responses to “2010 års Bästa: Kroppen

  1. Ha, ha!! Kul bild!! 😀
    Du, jag hart en fråga: Faith in nature’s intimtvätt… Menar du intimvåtservetterna då, för dem gillar jag inte speciallt mycket…! De löddrar för mycket, våtservetten i sig är dålig kvalitet och går inte att skölja ur för att använda till att ta bort löddret, vilket stör mig!! Jag måste alltid ha en vanlig papperstvättlapp som jag blöter för det ändamålet…!!
    Oj! Nu blev det lite intimsnack, här..!! 😉

    • Visst var den fin bilden? 🙂 Ja, snacka om intimsnack! 😉 Jag har inte provat servetterna utan den flytande intimgelén. Dyr, men väldigt bra. Nu använder jag endast vatten och olja ibland. Tror det var du som gav mig tipset?

  2. Njae…! Jag är nog för en gångs skull oskyldig…!! 😉

Kommentera

