Paket från Classy Organic

Jag fick ett paket från Classy Organic häromdagen, vilket gjorde mig riktigt glad. Jag har nu avbrutit balsammetoden och ska nu satsa på schampo igen, och fick tips att detta 2 in 1 schampo zink & sage från John Masters Organics ska vara bra för irriterad hårbotten (och doftar ljuvligt av smörkola). Sedan ska jag även recensera Luxsit´s ansiktstvätt för blandhy (Enlight)  och ett läppbalsam från Organic Essence med vaniljsmak. Ska bli oerhört spännande.

Förövrigt så har Classy Organic fått in ekologisk torrschampo som heter Not your Grandma´s Dry Schampoo och som  kommer från Hair Fix. Torrschampot ska fräscha upp håret mellan tvättarna och ger en ren och väldoftande känsla, och det behövs inget vatten (bra för miljön). Kolla in här om du är nyfiken. Jag blev riktigt sugen, faktiskt.

(Foto lånat från Classy Organic)

 

 

7 kommentarer

Filed under Ekologisk Skönhet

7 responses to “Paket från Classy Organic

  1. Visst luktar schampot gott! Hoppas det funkar lika bra som det gjorde för mig. I love it! Spännande med nytt naturligt torrschampo. Mitt jag har hemma är lite väl svårt att tvätta ur. Men – ingen shopping än på ett tag 😉

    • Du, både jag och min man blev helt tokiga i doften. Jag är glad han inte har något hår på huvvet, så jag slipper slåss om det! 😉 Behöver jag säga att det var från dig jag blev inspirerad? ❤ Vad är det för torrschampo du har? Ska man tvätta ur det? har jag missat något, mån tro? 🙂 Duktig är du som inte handlar. Jag har faktiskt insett att halva månaden gått och jag har inte haft några problem alls. Än.

  2. Haha..ditt hår kommer dofta som en ljuvlig blandning mellan kokos och smörkola. Din man får sniffa på dig istället 😀 Härligt att man inspirerar.

    The All Nighter heter det och finns på eleven. Jag skrev om det på förra bloggen. Har inte hittat någon innehållsförteckning, så jag är lite osäker på vad det egentligen innehåller. Men det står att det är fritt från silikoner m.m.

    Ja, det känns riktigt bra att inte handla. Det finns liksom inget som jag egentligen BEHÖVER. Men lite småsugen på vissa grejer blir man ju 😉

  3. E.

    Vad är det för balsammetod du skriver om!? Jag behöver verkligen använda balsam till mitt torra, torra, stora, lockiga hår:-) Gillar Rosenseriens proteinshampo MYCKET! Det bygger upp håret från grunden och håret känns verkligen fylligt! Jag är stormförtjust i hela Rosenserien:-D Inget har fungerat så bra på min hud som den gör. Var så rädd att byta från en icke-ekologisk serie till denna, då jag haft mycket besvär med hyn, men det har fungerat super!

    Torrshampo, skulle jag nog behöva! Hur funkar det?

    Hårkram!
    /E.

    • Balsammetoden går ut på att man använder endast balsam. Du har ett tvättbalsam och ett balsam som vårdar. Du kan läsa mer på lockig.se. Rosenseriens proteinschampo innehåller dock sls, som ska vara uttorkande för håret. Men många gillar det ändå. Jag gillar många av deras produkter också, och jag tycker det är modigt av dig att ta steget ut till den ekologiska sfären. Go girl!

      Angående torrschampoo, så har jag inte provat själv, men är väldigt nyfiken. Det är som ett puder som du masserar in i håret som tar bort den skitiga och fettiga känslan i håret, och det doftar och känns nytvättat. Och så spar du lite av jordens vattenresurser! Perfekt!

    • Jag skulle rekommendera 100 % Pure kokosbalsam som jag använder nu. Helt underbart, och gör håret mjukt och fogligt. Det kan dock bli väldigt mycket doft så det gäller att man gillar kokosdoften. Kram

Kommentera

