Nej, ICARE deo fungerade inte

 

(Bild lånad härifrån)

 

ICARE är ett danskt märke som jag tänkte vore kul att testa. ICARE har riktigt skapliga priser (ligger runt 79-149 kr ca) och alla deras produkter är certifierade med Ecocert, och är ej testade på djur.

Jag köpte en ICARE deodorant för att se om det skulle kunna vara en deodorant som fungerar eftersom det finns väldigt  få ekologiska deodoranter som fungerar på marknaden. Den doftande inte något speciellt vid första sniffen, utan hade en rätt så klinisk doft – vilket i sig inte behöver betyda något negativt.

Jag provade en dag när jag var ledig och efter någon timma utan gjort något nämnvärt ansträngande så doftade jag mer svett än om jag inte använt någon deo alls. Katastrofalt! Jag provade vid några fler tillfällen och den var verkligen riktigt dåligt hela tiden.

Plus: Priset är bra och jag gillar förpackningarna.

Minus: Förvärrade svettlukten istället för att mildra den. Doftade ingenting. Fungerade inte ens till stillasittande, så jag skulle aldrig våga prova den till gymmet.

Betyg: 1/5 av möjliga. Jag hade antagligen haft bättre doft under armarna än utan den. Jag kommer definitivt inte köpa den igen. Jag är ändå nyfiken på de andra produkterna i ICARE´s ekologiska serie.  Finns att köpa på elevens ekologiska avdelning.

7 kommentarer

Filed under Recension

7 responses to “Nej, ICARE deo fungerade inte

  1. Jag använder deras body lotion just nu och den är verkligen bra, återfuktar lika bra som ett body butter och håller huden mjuk länge. 🙂

    • Åh, vad härligt! Då sa jag testa den sedan. Vad doftar den? Tycker det är ett bra budgetmärke så jag blir glad att de har produkter som fungerar.

      • Doften är inte så märkkvärdig, den doftar väldigt sött med dragning åt kokoshållet, en ganska annorlunda doft som jag inte gillade i början men nu när jag vant mig vid den tycker jag att den doftar riktigt gott till och med. Om det inte vore för doften hade den fått full pott när jag recenserade den. 🙂

  2. Har testat deras schampo och balsam – inte mycket att hurra för tyvärr. Håret blev verkligen supertorrt och risigt.

    • Det var ju synd helt klart. 😦 Tott och risigt hår vill ju ingen ha direkt! Förövrigt så har jag glömt ditt balsam som ligger i en liten förpackning i min väska. Jag ska försöka skicka den idag, och jag börjar älska det, verkligen. Så jag hoppas du gör det med? ❤

  3. E.

    Vad lustigt! Hade tänkt fråga dig om du har något bra tips på en ekologisk deodorant! Jag tror att jag har testat de flesta som finns, Urtrekrams kristalldeo, DEO2 kristalldeo-spray, Essenza med organisk aloe vera och så Rosenserien som fungerade super under en lång tid, men plötsligt slutade att fungera:-/ Gjorde ett uppehåll och har nu försökt igen, men jag vet inte vad det är, svettas ofantligt mycket under armarna just nu, så jag var helt desperat igår när jag och min pojkvän var iväg på en tur till Karlstad och jag var svettig trots att jag tagit på fyra ekologiska deodoranter i hopp om att det skulle bli bättre:-) Och svettens förvärrades… Köpte en på Hemköp till slut! Alltså, det har kanske inte med just Rosenserien att göra och nej, jag är inte i klimakteriet;-) Men dumt att den bara slutade att fungera. Jag som tyckte det den bästa jag någonsin prövat och dessutom ekologisk och helt naturlig!!!

    Svett-desperat…
    /E.

Kommentera

