Nya Doftljus från Enhus Organics

 

Enhus Organic levererar nu nya väldoftande ekologiska sojaljus i dofterna Ginger/Grape och Lemongrass. Deras Lavender/Orange listade förövrigt Hannah på Naturligt Snygg som en av de bästa dofterna 2010.

Lavendel & Apelsin sägs vara bra när man har fest eller någon tillställning med nya människor. Lavendeln lugnar och apelsin piggar upp.

Ingefära & Grapefrukt sägs både vara stimulerande för sinnet och ta bort dåliga energier som dålig lukt. Den varma ingefäran är kryddig och ger energi.

Citrongräs sägs vara uppiggande och en utmärkt luftrenare.

Sojaljusen från Enhus Organic kostar 350 kronor och ska ha en brinntid på 50 timmar. De är gjorda av 100 % ekologiska sojabönor som på ett hållbart och miljövänligt sätt. Doften kommer från eteriska oljor som har en positiv påverkan på kropp & själ.

Åh, vad jag vill testa! ♥

(Foton lånade från Enhus Organic)
3 kommentarer

Filed under Ekologiska Råvaror, EkoTips, Tänka på Miljön & Människan

3 responses to “Nya Doftljus från Enhus Organics

  1. De skulle jag gärna testa jag också!! Men fy attan va dyra de är!! Synd…!
    Men du: Jag har svarat på din och de andras kommentarer på min blogg efter alla kommentarer!!
    http://anneli-in-da-house.blogspot.com/2011/01/jag-kanner-mig-som.html#comments

    • Ja, de är dyra, men de brinner i nästan 50 timmar så det är ju rätt så mycket tid. Nåja, någon gång kan jag lyxa till mig – och bättre kvalitet än kvantitet. 🙂 Åh, det är så roligt – det är klart man aldrig blir tillräckligt förberedd utan det lär man sig nog på vägen. Som att skaffa barn kanske? Du kommer göra ditt bästa, och du – det är många som söker ditt namn, och kommer till min blogg, och klickar sig vidare till dig. 😉

      • Det kostar 7 kr per timme, vilket kanske inte låter så mycket, men när man som jag bränner massor med ljus (11 stycken i lokalen igår i 4 timmar) så kommer summan upp i oanande höjder…! Hmmm… det skulle kosta 308 kr för en kväll…! Det blir liiite väl dyrt, tyvärr!
        Men det behöver ju å andra sidan inte vara antingen eller… Byter man ut ett ljus eller två så kommer man ju ner på ett drägligare pris!!

        Ha, ha!! Liknelsen med att skaffa barn är nog ganska träffande!! Det kan man aldrig vara riktigt 100 förberedd för, faktiskt!! Man får improvisera rätt friskt, faktiskt!! 😀
        Men du; hur vet du att många söker mitt namn och att de klickar sig vidare till min blogg?? Har du nåt analysprogram som du kan se det på?? Vi får hoppas och tro att det gäller tvärtom också; att de som läser min blogg klickar sig vidare till din också!! 😀

Kommentera

