Secondhand & Vintage

Det är nog ingen som undgått att vi älskar att göra fynd på secondhand. Vikten för oss är det finns en själ i det vi har, än något som snabbproduceras och säljes billigt utan eftertanke.

Jag har även satt upp min mormors gamla spetslakan som gardiner i tv-rummet och det blev så himla vackert!

…och jag behövde inte ens sy i dem eftersom de hade dubbelt tyg upptill så behövde jag bara sprätta upp lite.

Den här asken hittade vi på en secondhand nära mormor. Jag älskar camé-damen!

Denna vackra manschett hittade jag i någon affär och fick med den på köpet när jag köpte något annat.

16 kommentarer

Filed under Återanvändning (Recycle), EkoTips, Tänka på Miljön & Människan

16 responses to “Secondhand & Vintage

  1. Å vad fint Vera! ♥

  2. healthywealthywellness

    Det blev verkligen jättefint med lakanen som gardiner! Och vilken fin ask!

  3. Ja, du har verkligen fyndat!! 😀 Gardinerna blev ju supersnygga och asken var ju hur söt som helst!! Manschetten lika så!!
    Det är toppen att handla på second hand!!
    Själv fyndade jag härom dagen en supermysig filt och två stora tygbitar som jag ska ha som draperier i lokalen! 90 spänn betalade jag för alltihop!! 😀

    • Ja, det blev jättefint. Jag är supernöjd över gardinerna även om det inte är samma lakan. Tändsticksasken köpte jag för 20 kr i somras, och manschetten fick jag gratis. Men det var nog säkert något år sedan. Men visst känns det extra bra att göra fynd?

  4. Ja, typ allt i lokalen är second hand!! De flesta möbler är från min pappa och farmor, precis som det mesta av husgerådet!! D
    Sen köpte jag 30 stolar och 3 fällbord från en förening som lagt ner sin verksamhet!
    Gardinerna och några av mattorna är kompisen Nettans. Det nyaste i lokalen är en stegstol, en grönsakshackare och en stekpanna!! Dem har jag köpt de senaste veckorna! 😀
    Namnet ja…! Det lär nog få bli föreningens namn: Aurora Helhetshälsa. Jag tror det funkar bäst! 😀

  5. Maria

    Det ble veldig spesielt og vakkert,Vera.

  6. Maria

    flott gulvlampe også,den likte jeg

  7. Pingback: Japansk Livsfilosofi: Wabi Sabi | ECOMUFFIN

Kommentera

