Tsi-La´s Kesu

Jag vann parfymen Tsi-La´s KESU i mellandagarna till min stora glädje och nu har jag och mannen använt den båda två, så nu är det dags för recension.

Den ska vara provokativ och det är den. Den uppmärksammas av både bäraren och de runt om.  Toppnoten ger sig in i en stark karaktär av kåda & sandelträ (ibland upplever jag en tjärig doft) som sedan tonas ut i lite mer rökelsedoft med blommig nyans.

Jag tänker först att den känns inte ett dugg unisex utan riktigt manlig. Men den förändras och känns riktigt spännande och doften på min hud blir annorlunda än på min mans. Jag kan sedan känna en doft där basen cirkulerar av rökelse, lime och jasmin – när den landat färdigt på mig. Medan mannen känner en mer doft av rökig sandelträ & lime.

Plus: Den ursöta flaskan med rollon-funktion, parfymolja (dryg), doften, karaktären. Det är en doft som håller länge.

Minus: Lite för tung och tjärig för mig ibland. Passar kanske inte som vardagsparfym? Priset.

Betyg: 4+ av 5 möjliga. Jag är ganska säker detta kräver både sin kvinna & man att bära, och det är en riktig liten dyrgrip.  Gillar du blommiga, sportiga och lätta dofter så är denna inget för dig?

Men jag gillar den skarpt och det är kul att mannen och jag kan använda samma parfym. Vi kommer absolut fortsätta använda den.

2 kommentarer

Filed under Ekologisk Skönhet, Recension

2 responses to “Tsi-La´s Kesu

  1. Jag älskar den, men min man gör det inte. Den är verkligen annorlunda och jag känner mig riktigt förförisk när jag använder den. Synd att inte maken tycker detsamma. Jag har duttat på honom också och kan sniffa på honom i evigheter efteråt.

    • Kesu gör ju väldigt kraftig entré, så jag kan tänka mig att många inte gillar det. Jag läste någonstans att just parfymoljor kräver en stark toppnot för att överleva. Men basnoten är ju underbar tycker jag, och jag älskar den både på mig och mannen. Vi slåss om en doft till från Florascent. Tänkte recensera den någon dag, också. ❤

Kommentera

