Gör Din Egen Ljushållare

Jag älskar gamla ting och jag älskar även gamla koppar, och man kan lätt komma över en fin kopp för någon tjuga. Jag köpte denna kopp med fat från Gefle och porslinet heter Fenix.  Den var otrolig vacker, men den var väldigt nött inuti, och skulle inte fungera så bra att servera ur. Men jag använder den istället till en ljushållare.

Det går givetvis lika bra att bara köpa ett kaffe/thé-fat från en gammal vacker servis också. Så otroligt fint, och harmoniskt i mörkret. Även om vi går mot ljusare tider nu…♥

 

13 kommentarer

Filed under Återanvändning (Recycle)

13 responses to “Gör Din Egen Ljushållare

  1. Pernilla/ekoenkelt

    superfint! Den idén ska jag härma nästa gång jag hittar en fin kopp second hand! 🙂

  2. Ja, bra idé synd bara att det inte lyser igenom koppen…men men det behöver det ju inte alltid göra med ljuslyktor..
    Finns ju så otroligt många andra grejer man kan göra ljuslyktor av med, det är bara att låta fantasin flöda 🙂

    • Det lyser igenom lite Estelle, men detta porslin är ganska rejält. Jag tror helt klart det skulle fungera bättre med en tunnare kopp om man vill ha sken som lyser igenom. Jag tycker det är oerhört vackert hur eller hur! ❤

  3. healthywealthywellness

    Det har jag inte tänkt på alls! Ofta är ju gammalt porslin lite tunnare också, så det lyser igenom väggarna på koppen. Det kanske det gör på din kopp också fast det inte syns på bilden?

    • Ja, utan detta som var väldigt rejält. Men lite lyser det igenom, men jag tycker det är oerhört fint ändå. Men som du säger så finns det tunnare porslin som antagligen skulle fungera bättre. Jag kan tänka mig att kinesiskt porslin är mycket tunnare om jag itne missminner mig? ❤

  4. Super mysigt! Så fina att ha blommor i också gamla kaffekoppar.
    Massor av kramar G

  5. Hej fina Vera! Du har en award att hämta hos mig. Gör vad du vill med den, ville bara visa att jag uppskattar dig och din blogg!! ♥

  6. Elsa

    Väldigt mysigt & kreativt!

Kommentera

