Stylish Blogger Award

 

Fina, fina Jenny på Rosella Eco Beauty ♥ har gett mig äran att få en Stylish Blogger Award och hur kan man inte bli helt lallande lycklig för en sådan fin gest. Tack!

Så här går du tillväga om du blivit utnämnd:
1. Tacka och länka personen som angav dig.
2. Dela 7 sanningar om dig själv.
3. Sänd den vidare till 15 andra bloggare (eller så många du kan)

Så här  kommer 7 sanningar om mig själv:

♥ Jag har fått en låt dedikerad från sing & songwritern Malcolm Middleton.

♥ Jag är tatuerad (och varit piercad). Men som sagt så döljer det sig en riktigt snäll mes under allt detta, med ett stort, stort hjärta. Som min vän sade: Vera, det kvittar hur många tatueringar & piercingar du har, och hur svarthårig du än är – du ser lika snäll ut ändå. Så, jag lade ner piercingarna och det svarta håret.

♥ Ville bli sexolog när jag började socionomutbildningen. Numera vill jag bli aromaterapeut. Och starta eget.

♥ Jag är en tänkare. Världens bästa tänkare som min väns son skulle sagt. Fast han skulle stoppa in ordet ”lekare” istället.

♥ Jag är ett månbarn. Jag vet inte riktigt vad det innebär, men ett medium sade jag var det, och att jag inte skulle bli ledsen om jag blev missförstådd. När jag frågade ett annat medium vad det första mediumet menade sade hon att jag kom från en annan planet och mitt kall var att rädda jorden. Tja, så det är väl det jag pysslar med nu… eller? Ok, läs detta med lite humor – jag lider inte av hybris. Promise.

♥ Jag är en riktig hejjare på att fixa egna ordspråk. Min mamma säger jag är kreativ, medan många andra skulle säga: Förvirrad.

♥ Jag har tågluffat i Europa och båtluffat i Kykladerna i Grekland. Jag har varit i USA två gånger och numera reser jag mest inombords. Fast jag vill gärna ta tåget till Prag någon gång med min älskade livsvän.

♥ Jag är galen i dofter.

♥ Jag är rädd för att läsa tidningen och se nyheterna eftersom det skrämmer mig att läsa/se allt detta elände. Jag vill tro på en bättre värld.


Här är 10 bloggar som jag utnämner till Stylish Blogger Award:

Underbara Clara. För hon är just underbar, smart, feminist och är lite som Pippi Långstrump!

♥ Ekonördarna på Lyckobacken. För de inspirerar mig, och var den första ekobloggen jag läste och fortfarande läser.

♥ Jenny på Rosella Eco Beauty. För att hon inspirerar och tar reda på saker som jag inte riktigt orkar. Och för att hon skickar glitter. ♥

Cilla, min allra finaste Cilla. För att hon är min vän, och jag är så stolt att hon håller på att byta ut sin skönhetsvård mot ekologisk skönhetsvård.

♥ Hannah på Naturligt Snygg för hon inspirerar och är först och berättar. Det känns tryggt att läsa något hon skriver.

En bättre värld som Henrik driver. Oerhört stöd i allt jag gör, och det känns tryggt och skönt, och dessutom gillar han choklad.

♥ Ennio Eco. Emma, här får du lite kärlek till. Jag gillar Emmas värderingar om livet. Och hennes tatueringar.

Anneli! För att hon är överallt och skriver kloka saker och dessutom startar upp en egen verksamhet nu med lokal och allt. Go girl!

Healthy Wealthy Wellness. Jenny som skriver så smart att jag nästan kreverar. Vore jag hälften så smart så vore det gott nog. Inspirerade.

Mia Coldheart, min kusin Mia som spelar och sjunger i damorkestern Crucified Barabara. Vår släkt har banne mig ett sinne för ordvitsar, och så gillar vi springa. Och sjunga (fast jag sjunger hellre än bra).

 

11 kommentarer

Filed under Livet

11 responses to “Stylish Blogger Award

  1. Hihi – ”Och för att hon skickar glitter”. Du är för härlig! Tack vännen ♥

  2. Tack snälla rara du! Du är så genomgod, och då jag nu läste att du är ett månbarn så fick jag liksom en förklaring till att din fantastiskhet – du är helt enkelt överjordlig! ❤
    Klart du kommer att förändra världen till det bättre, hur skulle du kunna göra annat?

    Varma kramar!

  3. Men….! Hi, hi!! Ja, inte är jag väl överallt precis… och klok… tja, jag gör så gott jag kan!! Och resten stämmer ju!! (Jag har lagt ut fler bilder från lokalen idag!!) 😀

  4. Generad :$ Tack för peppen både från dig och från Malin denna veckan! Ska fira med lite chokladtryfflar imorgon tänkte jag, hoppas att de har kvar lavendeltryffeln som jag åt där för några månader sen. Den var toppengod! Själv försöker jag vara så jordnära som möjligt jag 🙂 Nu iväg på cykeltur i solskenet och sen köpa biljetter till morgondagens dansjhhumörskonsert 🙂 Kram, karma och kärlek! Och fortsätt såklart att inspirera oss!

  5. healthywealthywellness

    Åh gud så rart! TACK! 😀 ❤

Kommentera

