Ekologiska Träningskläder

Bild lånad härifrån

 

Jag tränar på gym och just nu försöker jag hitta löparen i mig, och jag älskar verkligen att gå snabbt och springa. Konditionen finns numera, men nu arbetar jag på uthålligheten. Meningen är att jag ska springa ett lopp den 9 maj som är 5 kilometer. Yeah!

Jag tränar med gamla kläder (som börjar bli stora) och nu håller mina leggins på att gå sönder. Jag har lagat dem innan, men nu verkar de gå mot sitt slut. Jag har lovat mig själv nya träningskläder när jag nått mitt mål, vilken är en liten bit kvar. Men jag kollar runt lite.

Har ni några tips på bra och ekologiska träningskläder då jag känner jag inte riktigt har så stor koll där?

2 kommentarer

Filed under Livet

2 responses to “Ekologiska Träningskläder

  1. Dandelion sportswear är väl det jag kommer att tänka på först.
    Har även läst att Stadiums egna märke SOC även har/har haft en ekokollektion, så man kan ju kolla även där. Eko-tshirts finns ju lite överallt med 🙂 Finns underställ i ”andas”-material som är gjorda till viss del av återvunnet material från t ex Patagonia som tyvärr är rätt dyra. Bambu sägs oxå vara ett material som håller dig fräsch, motverkar dofter osv.

    • Åh tack Henrik! ❤ Dandelion Sportswear har jag ju faktiskt använt mig av, mycket. Jag vann ett par vita capri från Lyckobacken förra sommaren. Jag älskar dem villkorslöst. Fast som sagt så har jag använt mer i vardagen än i träningen. Men jag kanske ska ta dem till träningen – även om vita brallor inte känns som det bästa alternativet?

Kommentera

