100 % Pure Glossy Locks Honey Coconut Milk Conditioner

bild lånad härifrån

 

100 % Pure Glossy Locks Honey Coconut Milk Conditioner

När jag öppnade korken så strömmade en doft av kokosnöt ut och den doftar väldigt, väldigt mycket. Första gången jag tog det i mitt hår så blev jag nästintill snurrig av doften som doftar underbart sött av kokos, och jag ville nästan äta upp det. Doften håller i sig i håret länge efter man tvättat ur det och faktiskt så får jag samma lockar som när jag höll på med balsammetoden.

Plus: Formulan är hård i konsistensen och inte ett dugg vattnig så den är både dryg och enkel att dosera i handen. Det är en fin blå tubflaska, och doftar ljuvligt av glassig kokosnöt. Gör håret lättkammat, och fint utan att tynga ned. Den kan även användas som inpackning. Helt okej pris. Fungerar till balsammetoden.

Minus: Gillar man inte starka och söta dofter så är denna ingen hit.

Betyg: 4. Jag älskar detta balsam, men jag känner ibland att doften blir aningen  för påträngande även om jag gillar den (mättnadskänsla). Doften sitter i länge, vilket är positivt tycker jag eftersom det är aningen mildare doft. Jag ska nog använda den mer som en inpackning i framtiden då den tar itu med vilket  trassligt trollhår som helst eftersom det är anpassat framförallt till torrt och behandlat hår.

Det som är spännande är att på elevens sida så står det att den är väldigt lättflytande eftersom den inte innehåller något förtjockningsmedel vilket gör mig aningen fundersam eftersom mitt balsam är hårt och inte ett dugg lättflytande utan mer en fast konsistens som kommer ut?

Priset för balsamet är 99 kronor för en liten tubflaska (57 g) och en stor (226  g) kostar 199 kronor. Så du tjänar rejält på att köpa den stora flaskan. 100 % naturligt och vegetariskt.

8 kommentarer

Filed under EkoTips, Recension

8 responses to “100 % Pure Glossy Locks Honey Coconut Milk Conditioner

  1. Doften verkar ju vara alldeles underbar, jag är ett stort fan av kokosdoft speciellt då under sommaren. 🙂

    • Ja, den är helt underbar doften, så länge det inte används varje dag! 😉 Men det är ett riktigt bra balsam som gör vilket behandlat hår (läs Veras trassliga trollhår) lättkammat utan att tynga ned alls. Många har sagt mitt hår är mer skinande, så det är kul, och det märks i topparna tycker jag själv.

  2. Jag ÄLSKAR som sagt doften. Men kan tänka mig att man tröttnar aningen efter ett tag. Det kändes finfint i mitt hår också, men kanske att det blev aningen tungt. Ska testa det ikväll också, så får vi se. Tack igen kära du ♥

    • Var så god! ♥ Skickar man glitter får man kokosbalsam. 😉 Ah, du tyckte det blev lite tungt? Men visst blev det lätt att trassla ut sedan? Men jag funderar att ha det mer som inpackning framöver. Jag köpte den stora flaskan så det lär väl aldrig ta slut. ♥

      • Ja, håret redde nästan ut sig självt. Definitivt ett av de bättre balsamen jag testat. Som inpackning är det nog inte alls dumt. Det var väldigt drygt så det räcker nog ett bra tag i så fall.

      • Ja, helt klart en favorit då jag provat så många balsam de senaste månaderna som inte lyckats reda ut mitt hår. Jag är lite nyfiken på det rosa i samma serie? Har du hört något om det? Det som gjorde mig lite confused var att det stod det var lättflytande på eleven, vilket det inte var (kolla bilden på balsamet och en honungsliknande formula). Det var ju snarare trögflytande, och såg ut som lera.

      • Har inte hört något om det rosa, som verkar vara någon slags glans- och mjukgörande balm. Låter ju lite småtrevligt om man har torrt och flygigt hår.

        Blev också förvånad att balsamet var såpass fast. Det stod ju att det var rinnigt. I och för sig uppskattar jag denna konsistensen mer. Formulan du ser på bilden är nog honung och inte balsamet 😉

      • Haha, så knäpp jag är. Klart det är honungen – fast det fattade jag ju inte riktigt. Jag gillar konsistensen också då det gör det lättare att fördela. Ja, jag har ska banne mig prova det någon gång framöver också och se om det håller samma fina standard som kokosen.

Kommentera

