Mina Favoriter: Januari 2011

Tänkte börja med att lista mina tre absoluta favoriter varje månad framöver eftersom jag älskar listor. Det kommer gälla både skönhetsprodukter som andra miljövänliga och ekologiska varor som jag använder mig av.

1. Sweet Beauty Spa: Tangerine Truffle Lotion.

Jag älskar denna ljuvliga doft av clementiner, honung och vit choklad som formligen slukas av min hud och gör den len som sammet och väcker upp mitt sinne. Jag kan inte få nog av denna bodylotion som känns tjockare och fluffigare än vad hudlotion vanligtvis brukar vara.

 

2. Nostalgia Organics: Angel Kiss Soap

Kolla förpackningen i finaste vintagestil, och du blir förälskad. Att förpackningen dessutom är gjord av återvunnet material gör ju inte saken sämre, alls. Och den ekologiska tvålen doftar ljuvligt av pepparmint som väcker dig till liv på morgonen samtidigt som du blir ren och fin.

 

3. John Masters Organics Zink & Sage schampo

Doftar ljuvligt av vaniljdoftande smörkola och gör underverk med min hårbotten. Inte lika mycket kli, och en svalkande känsla efter tvätt. Redan efter några tvättar så är min hårbotten mindre uttorkad, och jag hoppas det kommer gå bort helt. Dock så skulle jag inte klara mig utan balsam, även att detta ska vara 2 in 1 schampo.

6 kommentarer

Filed under Ekologisk Skönhet, Ekologiska Råvaror

6 responses to “Mina Favoriter: Januari 2011

  1. Visst är Sweet beautys bodylotion helt grym! Även om den är så där härligt tjock och fluffig så går den in i huden på ett kick. Man blir verkligen som en bebis i huden efteråt. Hade jag inte haft så många lotions hemma så hade jag definitivt klickat hem en imorgon när Loveko öppnar. Jag är typ kär i Lavender Berry, men denna med clementin är också helt ljuvlig.

    • Ja. Jag är faktiskt in love, helt klart. Jag är också himla förtjust i Tropic också, men själva Mojjito kändes mer som jag smörjde in mig med fotkräm. Haha. Men jag älskar Sweet Beautys bodylotion (och även bodybutter givetvis). Jag ska klicka hem en till sommaren helt klart!

Kommentera

