Nyttiga Rocky Roads

Har fått en förfrågan om att lägga ut mina nyttiga Rocky Roads som försvann med den gamla bloggen. Jag kan ju självklart inte motstå det, så det är klart jag lägger upp receptet igen. Jag gör det oftast lite olika för varje gång beroende  på vad jag har hemma.

300 g mörk valfri choklad*(går att använda smaksatt choklad för variation)

ca 1 dl pistagenötter (eller andra nötter – gärna saltade eftersom det passar ihop med chokladen)

ca ½ dl inkabär* (som är ett exotiskt bär fullproppad med både ABC-vitaminer, men innehåller också protein och flavonoider)

ca ½ dl gojibär (är det nyttigaste bäret i världen och sägs ha 500 gånger mer c-vitamin än en apelsin).

Russin* (för lite extra sötma)

 

Gör så här: Smält den mörka chokladen, och bland i nötter, incabär och gojibär. Strö sedan lite över chokladen också för dekoration och sedan in i kylen. Bryt dem sedan i oregelbundna rutor och servera dem sedan när du är sugen, eller varför inte ge bort det i present/ julklapp i en fin glasburk som du dekorerat?

13 kommentarer

Filed under Ekologiska Råvaror, Ekologiska Recept

13 responses to “Nyttiga Rocky Roads

  1. Åh du din fresterska…!! 😉

  2. Mums vad gott det ser ut. 🙂

  3. You can say that again!!! 😀 Jag tror banne mig att jag ska ta fram lite hallon ur frysen så jag kan gotta mig lite ikväll!! 😀

    • Ja, det gör du alldeles rätt i, och det är du värd för allt du kämpar på med! När öppnar du butiken helt? Eller har du gjort det? 🙂 ♥

      • Nja… Jag smyger igång det!! ”Problemet” är reklam…! Det kostar ofantliga summor att annonsera och det ger så lite, men jag jobbar på att sprida det till vänner och bekanta så länge – mun-till-mun-metoden är icke att förakta!! Och jag håller på att göra en blogg till föreningen, där så mycket info som möjligt ska få plats! Återkommer med en länk till den när jag börjar känna mig färdig med den!! 😀 Funderar på att starta en facebook-grupp också…! Men allting tar tid och jag gör så mycket parallellt…! Men jag återkommer!! 😀

      • Ja, mun mot mun-metoden är nog mest effektiv även om den tar tid. Det finns ju dock lite olika sätt att göra reklam på – man får vara lite påhittig och kreativ också tror jag. Men jag anar att det kanske inte är så många i Avesta som håller på med det du gör, så det kommer snart ramla in en hel del nyfikna. Ska du sälja något också? Eller ska det vara tjänster och föreläsningar och dylikt? 🙂

  4. Försäljning…! Nja… Presentkort kommer vi ju att ha och kanske, kanske kommer jag att sälja min ena dotters jättefina smycken som hon tillverkar! Funderar också på att – om ork och tid tillåter – tillverka salvor, cerat, tvål mm och ha till försäljning! Och ekologisk choklad!!! 😀 När jag hade min Mediala Utvecklingscirkel här i min lägenhet så tog jag ibland hem Vivani’s Ekologiska och supergoda choklad så mina cirkeldeltagare kunde köpa om de blev sugna. Och det blev de!! 😉
    Så jag antar att svaret på din fråga blir: Ja! 😀
    Men annars är det tänkt att det mest ska vara kurser, cirklar och föredrag och sånt!

    • Haha, du är härligt Anneli! Men jag anade att du skulle ha lite försäljning också med tanke på att du gör egna tvålar och oljor. Spännande.

      • Ha, ha!! Och idag ringde en kompis som flyttat till Stockholm och utbildat sig till fotterapeut och ville att jag skulle tillverka fotsalvor till henne som hon kan använda och ha till försäljning!! 😀

Kommentera

