Hjorton de Créme

Blev så himla sugen häromdagen på någonting gott och det fanns absolut ingenting sött i närheten. Det är oftast då jag blir som mest kreativ och tar vad jag kan få.

Jag  rotade i kylskåpet och hittade:

♥ Hemmagjord hjortronsylt (går med annan sylt eller bär)

♥ Ekologisk grädde

Gör så här: Vispa grädden och blanda sylten (eller bären) med grädden i valfri mängd. Häll upp i ett glas, och dekorera med lite bär eller sylt. Är du inte lika desperat så går det även frysa in det och få ett glassliknande substitut. Underbart gott och barnsligt enkelt.

3 kommentarer

Filed under Ekologiska Råvaror, Ekologiska Recept

3 responses to “Hjorton de Créme

  1. Åh, ser super smarrigt ut!

  2. Det enkla är ofta det bästa!! 😀 Sånt med socker i går ju bort för min del (förutom nån bit mörk choklad ibland), men byt ut hjortronsylten mot hallon så är jag på!! 😀

  3. healthywealthywellness

    Det låter supergott! Jag tycker också att kreativiteten fungerar som bäst när man har begränsat med resurser. Annars blir det för mycket att välja på.

Kommentera

