Vanilla Kiss

Jag älskar VANILJ, och jag minns alla vaniljparfymer jag hade på mig när jag var yngre och gick runt och doftade som en vaniljbakelse. Åh, vilka tider och jag vill ha tillbaka den tiden, i alla fall rent doftmässigt.

Vaniljoljan från Lisen Organics är en given favorit (RIP, Lisen Organics) men Lisen rekommenderade mig varmt vidare till c/o Gerd, och jag kan ju säga att jag är väldigt sugen på  deras Vanilla Kiss som är en vaniljolja som också kan användas som parfym. Kostar 279 kr.

Hur underbart som helst! Någon som provat den?

13 kommentarer

Filed under Ekologisk Skönhet

13 responses to “Vanilla Kiss

  1. Den är jag också nyfiken på. Innehåller bl.a. ren vaniljolja om jag inte minns fel. Det får nog vänta till efter sommaren i så fall, just nu är jag så sugen på fruktigt, blommigt, friskt och fräscht.

    • Haha, börjar du tröttna på sötsakerna? Vanilj har jag svårt att släppa, men annars är jag lite sugen på fruktiga saker mer och mer ju närmare våren det närmar sig. Ren vaniljolja låter ju grymt! ❤

      • Mja, både ja och nej. Älskar ju också vanilj, men känner t.ex. att jag just nu väljer min bodylotion med apelsindoft framför en med stort inslag av vanilj. Det är säkerligen så att det är längtan efter våren som ger ett annat sug. Vanilj förknippar jag lite mer med kyligare årstider.

      • Då passar Organic Essence sheasmör med apelsin och vanilj raring! 😉 Haha. Nä, men allvarligt talat så förstår jag dig. Jag vill också ha lite lättare dofter, men gärna lite inslag av vanilj. Men, vi är ju alla olika givetvis.

  2. Maria

    Den har jeg.Og den er helt herlig! Midt i blinken for deg Vera som også elsker vanilje duft.Jeg har flere oljer fra c/o Gerd,og jeg digger alle.

    • Maria, hur tycker du den fungerar? Håller den sig längre än andra kroppsoljor? Klem & ❤

      • Maria

        Ja det synes jeg.Den holder seg hele dagen,men dog litt svakere.Og med en liten dråpe på puls punktene bli den som ny. Huden blir veldig myk om du bruker den som kroppsolje.Jeg kommer garantert til å kjøpe den igjen,synes den er verd pengene.Lukter bare helt herlig av vanilje 🙂

      • Åh, vad jag ville gå in och klicka hem den direkt nu Maria. Den doftar bara härligt av vanilj. My gush. Vaniljdröm! Härligt att doften stannar kvar och det är lätt att tillföra mer doft igen. Ska definitivt provas inom kort. Klem, karma och kärlek

  3. healthywealthywellness

    Åh det låter underbart! Doften försvinner alltså inte lika fort som när man har på olja med eterisk olja i?

    • Nej, jag tror inte det. Det borde hålla sig längre, men jag ska kolla med Maria som har en och använder den, och sedan återkomma. ❤

      • Maria

        som sagt synes jeg den holder seg ganske bra,men det er kansje individuelt også. Jeg har både Acorelle vanilje parfyme og en Badger vanilje bodyoil ,da synes jeg denne fra c/o Gerd seg mye bedre en de to.

  4. Lisen har ju även recept på hur man lätt gör en egen vaniljolja vet jag…Typ bara en flaska olja, en vaniljstång och låta stå i några veckor….förstår inte varför det inte har blivit av att göra den för egen del än, älskar ju också vanilj 🙂

    • Ja, det är den vaniljoljan jag älskar – men jag har inte heller provat att göra den själv fastän jag tänkt tanken många gånger. Vore ju bra nu när Lisens produkter inte finns mer. Men denna från c/o Gerd gör mig väldigt nyfiken med. 🙂 ❤

Kommentera

