Earth Hour 2011

Lördagen den 26 mars 2011 så går Earth Hour igång igen för tredje gången mellan 20.30-21.30 (47 dagar kvar), vilket vi givetvis kommer att vara med på. Förra året så hade vi  faktiskt 12 timmar, så mellan 09.30 till 21.30 hade vi släckt ned allt, och använde inga prylar som slukar energi överhuvudtaget.

Vi hade det faktiskt väldigt mysigt och vi målade tavlor på dagen, promenerade, pratade, läste och hade det väldigt mysigt med tända och givetvis ekologiska ljus.

Läste förövrigt att på Facebook att en Earth Hour Every Sunday finns och varje söndag mellan 20.30-21.30 så släcker de ned i sitt hem för att spara på jordens resurser. Något vi alla borde göra. Det är ett utmärkt tillfälle att fundera och bara vara utan datorn, tv:n eller andra tekniska prylar som stör både miljön och oss människor.

Hänger du med på Earth Hour 2011?

6 kommentarer

Filed under Tänka på Miljön & Människan

6 responses to “Earth Hour 2011

  1. Ja, det är klart man ska vara med!!
    Men jag hörde nånstans att inbrott, våld och våldtäkter ökade i skydd av mörkret…! Man kanske ska tänka lite på var man befinner sig nånstans..!

    • Ja, är det inte konstigt! Klart idioter ska förstöra något som gynnar dem och alla människor på jorden. Jag vill inte tänka på var jag är – jag vill kunna vara fri utan att behöva bekymra mig. Tyvärr är inte världen så! Blä. fast det finns hopp, det finns hopp än. Hoppas jag.

  2. Ja, i år ska jag ta hem Earth Hour! Jobbar på ett företag med stort miljöengagemang och vi har alltid genomfört aktiviteter där, men nu när jag är föräldraledig ska jag engagera mig hemma istället. Låter som att ni haft det riktigt mysigt, ska försöka fixa något lika härligt för oss också! 🙂

    • Ja, det var supermys. Detta år kommer vi ha besök av en väninna så vi får tända ljus och babbla över ett glas rödvin tror jag bestämt. Men det är faktiskt ett riktigt bra tillfälle att vara kreativ på helt klart. Jag ska sedan försöka införa det varje vecka faktiskt. Du får skriva om det sedan! ❤

Kommentera

