These Boots Were Made For Walking

Jag köpte ett par lila Iggdrasil från El Naturalista sent i höstas och jag älskar dem verkligen. De är verkligen kängor att gå i, och det känns som man nästan flyger fram tack vare de de rejäla och återvunna gummisulorna . De är breda och bekväma, och jag har inte fått några skavsår alls vilket jag brukar få då jag har väldigt breda fötter.

När det är kallt kan man dra upp ”raggsockan” (på bilden), så det värmer mer på benen. Det är mitt bästa köp hittills – skorna med det lila extra! De kommer få många år med mig. Priset ligger runt 1599 kr.

14 kommentarer

Filed under Återanvändning (Recycle)

14 responses to “These Boots Were Made For Walking

  1. Härligt med skor som inte är svarta eller bruna…:)), behövs lite färgklickar för att pigga upp den här tiden på året!

    • Ja, faktiskt. Jag gillar färg mer och mer och lila är helt klart en favoritfärg. Jag har faktiskt mindre och mindre svart på mig numera. Och så är de superfina – så sköna, rymliga och bekväma. Raggsockan förstärker och gör dem så speciella med. Det är bara att dra upp den när det är kallt eller dra ned den vid behov.

  2. Himla smarta vinterkängor!! Och snygga!! Jag har också lila som en favoritfärg!!
    De var ju saftigt dyra förstås, men håller de i flera säsonger är det ju klart värt det!! Och bara det att man inte får skavsår är ju värt en hel del!!

    • Ja, jag ger hellre lite mer för kvalitet och att de ska hålla några år så jag vårdar dem ömt än köper nya varje år – men visst är de fina och de är så förbannat sköna. Underbara att gå med! För som du säger det är inte kul med skavsår. Fy bubblan!

  3. Plasma

    Jättefina! Har letat efter dessa fast i svart, men de tycks vara slut överallt i storlek 39/40:(

    • Nej, är det sant? Kan tänka mig att de svarta antagligen försvinner snabbast eftersom det är en färg som passar det mesta. Men om det är någon tröst så kommer de antagligen säljas igen nästa år. ❤

  4. Plasma

    Hur är de förresten i storlekarna?

    • Jag är väldigt bekväma (även om jag hade lite svårt att få ned ena foten pga av min höga fotöverdel (jag minns inte vad det heter…) 🙂 Men det töjde sig sedan. Grymma och rymliga skulle jag vilja säga.

      • Plasma

        Ok, så en storlek 39 är en storlek 39, inte mycket större eller mindre alltså. Får man plats med raggsockar tro?

      • Det kan man nog få, fast kanske inte på än gång – utan då får man nog gå in dem lite först. Fast det beror ju lite på vad man har för fot också. Men de är väldigt varma ändå.

  5. Mysiga de ser ut! För mig blev det inga nya vinterskor i år, även om jag egentligen behövde. Jag kan ju hoppas på ordentlig rea fram i vår 🙂

    • Ja, de är riktigt grymma! Bland mina bättre köp i höstas helt klart! ❤ Ja, det kan ju bli rea, och om du är intresserad av El Naturalistas skor så finns det en hel drös- Jag kollar in sommarens eventuella köp. Fast jag har ett par ballerina Dr Martens så det får nog bli dessa i år igen för 3:e året i rad. Men det är det som är bra med kvalitetskor – de håller.

  6. Plasma

    Nu har jag också ett par! Ett par SVARTA!:) Jag hittade dem i en finsk webshop där de hade ett fåtal kvar i min storlek och dessutom till ett billigare pris inklusive frakt till Sverige, än vad de kostar här. Mycket glad! De är underbart sköna!

Kommentera

