Veckans In & Ut

Lånad härifrån

Veckans Ut:

♥ Min gamla vinterkappa som varit med i 5 år. I vinter har jag använt den mindre då den då den drar till sig allt: Till kapphimlen

♥ En makeup-remover: Till kär vän

2 högervantar: T har lyckats slarva bort 2 vänstervantar. Slänga.

♥ 2 ögonskuggor & 1 rouge från Mary Kay: Gav bort.

 

 

TIPS! Förövrigt så finns ju Rensa Vinden och I love Gratis som är 2 sajter där du kan skänka bort dina prylar som du inte vill ha längre. Ett perfekt tillfälle att bli av med saker och ting.

 

Veckans in:

2 virkade dukar och ett fairtrade änglakort från mormor

♥ Smashit foundation, vanilla.

 

Motivering: -3. Inte så många denna vecka, men fortfarande mer än vad vi tar in. Jag sålde Gudrun Sjödén-tröjan på Tradera och fick 330 kr för den så nu har jag pengar till halva klänningen jag önskar från just Gudrun Sjödén. Det som känns skönt är att slänga den där vinterkappan som förföljt mig i år. Inte rolig när den drar åt sig precis allt. Så nu ska den kastas så jag inte ångrar mig i höst igen.

Jag ska denna vecka ge mig på vår stora skänk där jag kastat ned mycket grejor. Jag kör gärna taktiken – det som inte syns – finns inte. Dags att göra något åt det va?

5 kommentarer

Filed under Återanvändning (Recycle), Tänka på Miljön & Människan

5 responses to “Veckans In & Ut

  1. Men du…. Ska du inte se till att den där kappan drar åt sig massa pengar, lycka och andra trevligheter innan du slänger den?? Jaa, för du sa ju att den drog åt sig allt…!! 😉

    ”The best things in life aren’t things” Sååå himla bra!! 😀

    • Haha, om det vore så himla bra, så skulle jag utan tvekan behålla den, och bli kvinnan med guldkappan! 😉 Ja, visst är den bra! Jag snodde den rakt av från Pernilla på Ekoenkelt! Men det är ju faktiskt så – saker är ingenting egentligen. Jag har några få saker som är ärvda saker som jag inte skulle klara mig utan för det är vackra minnen, och kort.

      • Jag har också saker som jag inte skulle vilja vara utan! Jag är (tyvärr?) en sån som investerar mycket känslor och minnen i saker och ting.
        En vanlig dialog i mitt hem är typ:
        Janne: Den här kan vi väl slänga! Den är ju jättegammal och du använder den ju aldrig! Jag: NEEEJ!!!!! Den var min mammas och jag brukade leka med den när jag var liten!
        *Suck* Ja, du hajjar…!

      • Haha, jag såg ett program idag om samlare, och de kom ju på alla möjliga förklaringar för att kunna behålla saken. Du börjar låta lite som dem. 😉 Fast har det ett ”värde” då är det nog svårt. Jag har några smycken och en del kort (som jag visserligen har inramade) som jag inte skulle klara mig utan tror jag.

  2. Ha, ha!! Det programmet var nog tillägnat mig…!! 😉 (Jag såg det inte så jag vet ju inte hur ”illa” det var förstås…).
    Fast det handlar inte om att inte klara sig…!
    Tänk om huset du bor i brann ner och du inte hann rädda nånting annat än dig själv, mannen, katterna och kläderna på kroppen. Ja, HEMSKA tanke!! (Man får hoppas att man har nåt anständigt på sig…;-) )
    MEN: förmodligen skulle du/jag/man upptäcka att livet fortsätter…! Utan alla prylar…!
    Skulle man sakna och sörja några av grejerna?? Absolut!!! Men man skulle nog upptäcka att det mesta går att ersätta och skaffa nytt!
    Skulle en del av en vara lite glad/befriad av att massa onödigt försvunnit ur ens liv?? Ja, det tror jag faktiskt!! Och det skulle förmodligen kännas riktigt roligt att få köpa lite nytt!!
    Dessutom skulle man nog lära sig en gång för alla vad som verkligen är viktigt i livet, eller hur!?!
    EN del av mitt samlande är att jag tänker/känner att: Vad skulle NN tänka/känna/tro om jag slängde/gav bort det här?? Kanske att jag inte värdesatte gåvan t ex…! Så JAG kan inte göra mig av med den. Men om en händelse utom min kontroll, t ex en brand eller inbrott skulle inträffa… Ja då kommer saken i ett annat läge – då är det inte mitt fel, men jag behöver inte heller hålla fast vid den där grejen…! Förstår du hur jag menar?
    Ja, jag vet inte egentligen vart jag vill komma med det här…! Jo, att myntet alltid har två sidor, antar jag…!
    Men det får räcka för idag!! Natti natti!! 😀 KRAM påré!!

Kommentera

