Arganolja: Det flytande guldet?

Just nu kan du tävla hos underbara, fina Jenny på Rosella Eco Beauty och vinna arganolja från Arganiqa. Arganolja är en riktigt fin olja med fullproppad med E-vitamin som är en antioxidant som skyddar huden mot yttre angrepp.

Jag vill gärna vinna den till min mormors man som har kraftiga, kliande eksem på händerna och vilket läkarna ger massa krämer som sägs vara återfettande, men istället innehåller uttorkande ämnen. Jag har kollat hans salvor och det är inga roliga ingredienser i kan jag säga. Jag har gett honom tipset om att smörja sig med olivolja innan han tvättar händer eller duschar för att inte bli torrare vilket har hjälpt honom lite.

Lämna en kommentar

Filed under EkoTips

Kommentera

