Veckans In & Ut

Veckans Ut:

♥ 10 dukar: Till Emmaus

♥ 3 kuddfodral: Till Emmaus

♥ 1 stor duk: Till Emmaus

♥ 1 utskriven bok: Återvinning

♥ 2 stycken icke fungerade mobiltelefoner & en hårtrimmer: Till återvinning

1 t-shirt: Till Emmaus


Veckans In:

♥ 1 diskmedel, 1 toarengöring, 1 tvättmedel (för träningskläderna), 1 allrengöringsmedel från Isabella Smith´s Maison Belle: Jag skulle haft med dem på förra veckans lista, men glömde dem.

Porslinörhängen ”Berså”: Fått i alla Hjärtans dag-present av älsk.

1 olivtvål, 1 rollon från ”gamla” Rosenserien (blå): Hälsoaffären på Kville

1 skiva med Peter Le Marc


Motivering: -11. Vi håller oss, men så rensade jag även ut vår skänk. Jag tror jag slängde/skänkte mer, men jag kommer inte ihåg allt. Sedan köpte jag och älsklingen Peter Le Marc´s samlingsskiva. Kanske inte det bästa eller miljövänligaste köpet, men ibland krävs det ”riktiga” skivor.

9 kommentarer

Filed under Tänka på Miljön & Människan

9 responses to “Veckans In & Ut

  1. Romantiskt med porslinsörhängen! Vill bara säga att jag blir så glad när jag kommer in på din blogg. Känns så hemtrevligt och välkomnande 🙂 Kramar och solstrålar till dig ❤

  2. Du är så duktig Vera! Tänk om jag också kunde få tummen ur och börja rensa. Min man ska nog ta en veckas semester snart och då ska vi verkligen se till att rensa och få lite ordning här hemma 🙂

    • Tack Jenny! ❤ Ja, det kan nog vara en ide att vara två. Nu går det ju inte så snabbt, men det vore skönt om jag får in detta i systemet så det bara sker av bara farten. Jag hörde man ska slänga två saker för varje sak man för in i hemmet. Hoho.

  3. vilken smart grej, en sån där lista borde jag också göra för varje vecka! 🙂 kul med överblick och kanske kan man dessutom få någon annan intresserad av att återvinna/konsumera mer medvetet.
    Kram

  4. Berntsson listar de fem viktigaste LeMarc:arna

    1. Little Willie John
    2. Mannen i Mitten
    3. Jag Ska Gå Hel Ur Det Här
    4. Vi Överlevde Vintern
    5. Fredrik Åkare Morgonpsalm

Kommentera

