Lavender Me – Lavender Dreams

Jag är älskar färgen lila och jag är väldigt förtjust i lavendel som är en av mina favoritdofter eftersom den har en lugnande och avslappnande effekt på mig. Så dagens tema blir Lavendel –  med det lila extra, och vad jag önskar mig mest just nu.


Jag längtar efter sommaren

 

Jag är riktigt förtjust i denna palett Lavender Dreams från Dr Hauscchka

 



Jag är nyfiken på denna serie från W Lifestyle Organics – Lavender Me (som kommer byta namn framöver, vilket jag kan tycka är lite synd). Men jag ser fram emot det nya utseendet

 

 

Salviderm Naturligtvis Handtvål. Jag vill så gärna testa deras lavendeltvål (har inte hittat den än)

Enhus Organics doftljus  – Lavendel/apelsin

14 kommentarer

Filed under Ekologiska Presenttips, Ekologiska Råvaror

14 responses to “Lavender Me – Lavender Dreams

  1. Lavendel funkar utmärkt i skorpor och chokladtryfflar med 🙂

  2. Har inte heller lyckats hitta handtvålen.. irriterande, för jag längtar efter den!:-)) Men har testat hudkrämen, som också doftar lavendel, och den är underbar!!

    • Jag har helt ärligt varit inne på 3 stycken affärer, men inte hittat någon av dem än. Murr. Men skam den som ger sig! 😉 Låter härligt att hudkrämen är underbar och bra, med det priset. Vi gillar´t! ❤

  3. Lavendel är underbar ❤

  4. healthywealthywellness

    Jag älskar doften av lavendel också, och den är sannerligen lugnande! Jag begriper inte hur mal och vissa insekter kan avsky lavendel, men toppen för oss och våra kläder! 🙂

  5. Lila är min favotitfärg också!! Och lavendel doftar underbart!! Jag brukar ha det i mina hemgjorda salvor både för doftens och egenskapernas skull!! 😀

    • Ja, lavendeln är ju värsta krut-växten som både har finfina egenskaper och doftar ljuvligt. Lovely. Jag fick en känsla av het sommardag och lavendelhonung… 🙂 Jag tror jag vill ha sommar, nu.

  6. Halloj igen!! Här kommer svar på din kommentar på min blogg:
    Jaa!! Glädje kan man inte ha för mycket av!! 😀

  7. Den sminkpaletten är jag också inne på att köpa! Så snygga färger ju 🙂

  8. E.

    Lavendel doftar ljuvligt!!! Fick tips av en vän, som är duktig trädgården, på hur jag odlar egen lavendel. Har tänkt göra ett kryddland längre fram och vill såklart ha lavendel, som fjärilarna älskar!! Fjärilsprinsessa som jag är:-)

    Vilken härlig ört/blomma lavendel är!!

    Lila kram
    /E.

    • Ja, det är ju klart du ska ha – det passar ju ypperligt! 🙂 Vi har alltid lavendel på vår balkong varje år som vi sår, men vi längtar efter vårt land där vi kan plantera dem lite vilt. Lila lavendeldoftande kram tillbaka

Kommentera

