Ekologiskt Värmeskydd

Jag har länge trott mitt hår var aningen slitet och behövde toppas för att komma i form igen, men det var rejäl förnekelse. Mitt hår var ett trassel – faktiskt riktigt illa då topparna gick av (sade hon som klippte mig).

Så jag fick klippa bort en rejäl bit och nu är håret fint, uppklippt och är lätt att kamma igenom igen. Så har jag köpt en begagnad vågtång av en väninna för att kunna fixa håret ibland, och behöver nu ett bra ekologiskt värmeskydd för håret. Vilken är din favorit?

15 kommentarer

Filed under Ekologiskt Hår/Mode & Frisörer

15 responses to “Ekologiskt Värmeskydd

  1. Jag har också försökt leta efter ett naturligt värmeskydd på olika nätshopar, det enda jag hittade var ett från Logona och det verkar mer vara ämnat för dem som fönar håret, naturliga värmeskydd växer då verkligen inte på träd. 🙂

  2. Jag använder Organic Connect Thermal 2 Twenty från http://www.eleven.se, vet inte riktigt hur ”naturligt” det är men skapligt tror jag 🙂

  3. mariahermansson

    Längtar till lönen då man kan kuta till frisören!

    • Ja, det är en ljuv känsla att äntligen gå till hårfrissan. Nu var den bekant som klippte mig, men som går på frisörlinjen. 🙂 Jag ska bekanta mig med den känslan lite mer regelbundet hädanefter!

  4. God morgon 🙂
    Önskar att jag kunde ge dig ett bra tips….
    Men tänker att ditt hår borde ha ganska bra skydd med balsamet också.
    Varm morgonkram ❤

    • Nu kommer jag inte använda den där vågtången hela tiden – men det vore bra att kunna ha ett skydd för håret. Kanske räcker balsamet om jag inte använder den mer än 1 gång i veckan? Jag fönar ju aldrig mitt hår eller så, annars. Tack för morgonkramen Gabriela. ❤

  5. Simply Organic Split ends treatment funkar väldigt bra på mitt hår. Finns på ClassyOrganic.se

  6. Maria

    Bruker kitinspray fra Less is More. Men Vera,jeg lurer på om du fortsatt tar spirulina og i såfall om du har merket noen forskjell?

    • Jag äter fortfarande spirulina nästan varje morgon och jag inbillar mig jag är lite piggare, och inte har lika mycket sötsug (den sägs ta bort det lite). Har du funderat på det?

      • Maria

        Ja,jeg ble så nyskjerrig på dette at jeg bestemte meg for å prøve selv.Begynte å ta denne uken,blir spennende å se om jeg kan merke forskjell.Men det smaker ikke godt i pulverform,neste omgang tror jeg blir med tabletter 🙂

      • Jag har vant mig vid smaken numera. Jag tar massa frusna hallon till också – det är en perfekt kombo! Du måste testa göra pajen med spirulina i – den var supergod. Jag ska lägga in receptet igen eftersom den försvann med förra bloggen. Om du vill!? Klem

    • Less is more har jag inte hört talas om innan? Ska kolla in det också! Vad bra att jag får massa tips! Klem

Kommentera

