RIP Ecomuffin

Hej, kära läsare ♥

Jag känner mig oerhört splittrad inför detta efter nästan 1 år med bloggande, men Ecomuffin kommer inte fortsätta att existera, tyvärr. Däremot så kommer Ecomuffin uppkomma i en ny gestalt på Falling in love with Nature.

Ni kanske undrar varför? Jo, det är så här –  Jag och min livspartner håller på att starta upp ett företag som heter Maryfly Organics där vi kommer sälja ekologisk skönhetsvård, och annat välbefinnande för människan. Vi planerar att starta upp webbutiken i början av april (12 april siktar vi på då vi firar 3 år ihop). Vårt mål är att någon dag få ha vår egen fysiska butik, med behandlingar då jag ska utbilda mig till aromaterapeut framöver.

På den nya bloggen så kommer jag fortsätta med det mesta som jag haft med Ecomuffin. Däremot så kommer det inte finnas recensioner gjorda av mig (men av andra) – men däremot så kommer jag ha fortsatta ekologiska tips, tävlingar, inspiration, om ingredienser (inci) och mycket annat, men även uppdateringar om vårt företag och våra märken. Det kommer nästan vara som vanligt med andra ord.

Så därför kommer jag nu säja farväl till Ecomuffin för denna gång, och jag hoppas ni fortsätter följa min ekologiska resa på Falling in love with nature?

Kram, karma och kärlek

/Vera

28 kommentarer

Filed under Livet

28 responses to “RIP Ecomuffin

  1. healthywealthywellness

    Tråkigt att Ecomuffin läggs ner, men ibland måste man göra plats för något nytt, bättre och roligare! Och det är klart att vi följer dig på din nya blogg! 😀
    Kram!

  2. Självklart hänger jag med! Följer redan nya bloggen på Bloglovin 🙂
    Än en gång, lycka till! Kram

  3. Sani

    Lycka till med allt i livet!

  4. Time to move on…!! Så är det i livet! Lycka till med allt!! Självklart kommer jag hålla koll på dig även framöver!! ♥

  5. Jag tycker att det låter så härligt! Inspirerande! Självklart följer jag med ❤
    Solstrålar och massor med kramar G

  6. Ja, det är underbart att få vara del av det 🙂
    Kramar och solstrålar G

  7. harmoniamaria

    Vad roligt med något nytt, ibland är det liksom bara dags att släppa taget och gå vidare, trots att man gillar det man redan har. Men något ännu bättre kan ju komma ut av det. Va kul att du ska bli aromterapeut, det tror jag passar dig!! Kram ps. jag följer självklart med dig

    • Ja, det är helt klart väldigt spännande, men det känns också väldigt ledsamt/sorgligt att släppa Ecomuffin eftersom det är lite av min ”bebis”. Men jag får tänka att jag går vidare och det bästa av Ecomuffin kommer ju fortfarande att hänga med till den nya bloggen. Ja, jag har länge velat att utbilda mig till aromaterapeut och har nu fått lov av min arbetsgivare att få halva utbildningen betald genom sociala avgifter. Underbart. Härligt Maria att du hänger på! ❤

  8. Jag följer självklart med till din nya blogg, har lagt till den på bloglovin.
    Lycka till med webshopen! 🙂

  9. Jättestort lycka till! Det ska bli oerhört spännande att se vart detta tar vägen! 😀 Kommer ni att ha nyhetsbrev och så får du gärna dra iväg dem till oss så Sveriges största ekoblogg kan blogga om er! 😉

    Vilken start på dagen, detta kan bara bli bättre!

    De allra varmaste kramarna!!!

    • Tack fina Malin! ❤ Självklart kommer vi dra iväg ett meddelande till er, eller två eller tre! 😉 Och ja, det här är jättespännande, och vem vet var det bär hän? Men hur eller hur så ska det bli en utvecklande resa! 🙂 Det värmer mitt hjärta, att känna ert stöd. Kram, karma och kärlek

  10. Vera! Dra iväg hur många mail du vill! ❤

    Ha en underbar dag!

    Många kramar!

  11. Anna/Fru C

    Vad spännande ser låter, det ska bli kul att följa vad som händer! Stort lycka till och självklart följer jag med till nya bloggen!

  12. Oj! Vad kul! Grattis till det nya! Självklart lägger jag till din nya blogg i min länklista.

    Lycka till med allt!

    Kram från Hannah

  13. Hej då EcoMuffin! Lycka till med företaget.

  14. Vilken spännande förändring för dig Vera, önskar dig och och din man ett jättestort lycka till:)
    *Kram* Ellinor

  15. E.

    Har inte tittat in på ett tag och först blev jag förvånad av överskriften, men sedan innehöll ju texten ett glädjens besked!!! Vad roligt för er att ni ska starta upp ett företag tillsammans:-) 🙂 Jag hoppas att jag och min karl kan mötas i våra intressen så småningom och göra något liknande. Dock brinner vi för olika saker, men det kanske kan bli helbra det också;-)

    Följer såklart med!! Tycker att din blogg är ett bra, smart och enkelt sätt att hänga med i eko-djungel-världen! Det finns ju sååå många bloggar att läsa, att jag skulle kunna sitta dag ut och in för att hänga med i alla/på alla. Men det går inte att ha grepp om allt i världen. Jag försöker att acceptera det och att släppa taget. Härligt att känna att det finns eko-systrar här i rymden i alla fall ❤ (hjärta!)

    Hojta om du har något mer du rensat ut och vill bli av med- jag kan vara din andrahandstestare;-D Har inte fått några utslag av deodoranten, dock hjälper den inte fullt ut:-/ Har ihärdigt försökt, men tar den först och en annan sedan. Undrar när jag ska finna en deodorant som fungerar. Har du provat Rosenseriens nya än?

    VARM KRAM OCH LYCKA!
    /E.

  16. Vad kul att ni ska starta ett företag 🙂
    Ska bli kul att höra mer om det och fortsätta följa ditt bloggande 🙂
    Lycka till!

  17. Vad spännande! Lycka till! 🙂

  18. Oj vad spännande!! Härligt med fler ekoföretag!!
    Jag följer oxå med till nya bloggen och länkar från min.. Lycka till! // Linda http://www.ecodea.driftig.nu

Kommentera

