Hej Catrin, Garderobsbutiken

Jag säger Hej till Catrin som jag haft ett samarbete med, och det är Catrin som driver vintage & second handinspirerande nätbutiken Garderobsbutiken och det är Catrin som gör de handgjorda och otroligt vackra porslinsmycken, och dessutom skänker 10 kronor för varje sålt smycke till Rädda Barnen.

 

Vad var det som gjorde att du startade Garderobsbutiken?

Jag var 21 år, mammaledig med min dotter när jag kom på idén. Jag ville startade ett eget företag som jag kunde driva hemifrån. Ett eget företag för att jag skulle kunna bestämma över min tid bättre, jag älskar att vara kreativ och att få göra saker själv. Loppisar & second hand har alltid varit ett stort intresse så valet av butik var enkelt. Att det dessutom är snällt mot naturen att handla vintage & second hand gjorde valet ännu enklare. Det är viktigt att jag kan stå för vad jag gör.

Du har en  underbar stil – var hämtar du inspirationen?

Tack! Jag har aldrig medvetet sökt efter klädinspiration. Men jag älskar att få ta del av fina bilder i tidning, bloggar och att kika i mormor & morfars gamla fotoalbum. Vackra vintageklänningar kan få mig knäsvag!

Vad är vintage/second hand för dig?
Vintage & second Hand är för mig en livsstil! Det mesta jag handlar – både när det gäller kläder & prylar – är second hand och nu jobbar jag med det också, vilken dröm! Det känns gott i hjärtat  att återanvända saker & kläder som någon annan inte behöver längre. Dessutom är det väldigt spännande att tänka på att varje pryl bär på en historia.

 

Var fick du idén att göra smycken av gammal porslin?

Det var en vän till mig som tipsade mig. Varför inte tänkte jag?

 

Vad är ditt bästa miljövänliga/ekologiska tips?

Handla på loppisar, skippa plastpåsar så långt det går och välj ekologiska produkter. Ingen kan göra allt men alla kan göra något för miljön.

 

 

Tack för intervjun Catrin. ♥ Kolla gärna in hennes nätbutik som är fullproppad med fynd med själ i, eller hennes fina blogg.

 

Lämna en kommentar

Under Intervju med EkoFöretag

Lämna en kommentar