Skurpulver & Sånt

Jag är frälst i gamla ting – det är väl inte i sig någon nyhet. Sedan att jag också är frälst i saker i emalj är kanske inte någon nyhet heller? Jag blir så himla sugen på denna skurpulver-hållaren i emalj som finns att köpa här.

Sedan skulle jag fylla den med skurpulver från serien Maison Belle som danska Isabella Smith tillverkar. De producerar främst miljövänliga och biologiskt nedbrytbara produkter för städ, tvätt och rengöring, men har en hel del andra produkter också.

Jag är förälskad i dessa produkter och har fyllt vårt städskåp med allrengöring, diskmedel, toarengöring och tvättmedel – men är himla sugen på det här skurpulvret också. Det känns så äkta på något sätt. Och skura med en riktig, handgjord städborste från Iris Hantverk?

9 kommentarer

Filed under Tänka på Miljön & Människan

9 responses to “Skurpulver & Sånt

  1. Vad fina grejer! Igår var jag minsann på loppis/second hand för första gången på en herrans massa år. Jag kan bara säga att jag definitivt inte kommer köpa nya saker till hemmet utan att först ha kollat där. Det fanns grymt mycket fint! Vi fick med oss flera fina grejer hem, ett bord som ska användas som skrivbord, tre dukar, två gardinlängder, sex äggkoppar, en doftlampa och en liten keramikkrukar för 200 spänn! Dessutom går alla pengar till barnhem m.m. Hur bra som helst!

    • Jag såg den fina aroma-lampan! Hur fin som helst ju! Och ja, det är bra för miljön och för plånboken och går dessutom till bra ändamål. Som ett kinderägg. Jag älskar verkligen att göra fynd på loppisar. Det ger så mycket mer faktiskt. Jag köper alltid mina gardiner på loppis – sedan skänker jag bort de gamla tillbaka till loppisen eller till någon annan när jag tröttnat på dem. Är de väldigt fina så får de stanna, givetvis.

  2. Åh, vilka fina borstar och vilken vacker skrivstil på skurpulver hållaren!
    Älskar också gamla saker! Har en i emalj som det står borstar på, där har jag make-up borstar 😉 Hade en period när jag gjorde såpan själv… men det finns ju att köpa också.
    Önskar en härlig söndagkväll!
    Månstrålar och kramar G

    • Ja, visst är den fin? Oh, vad jag vill ha! 🙂 Vad smart ju – det är klart det ska vara makeup-borstar i den, det är ju oerhört passande dig Gabriela! Du imponerar på mig ständigt Gabriela. Hur gör man sin egen såpa? Önskar dig en fantastiskt ny vecka! Lots of love.

  3. Pernilla/ekoenkelt

    Åh, dom där borstarna (eller liknande) har du bloggat om förut har jag för mig.. Och jag blev lika sugen på en den gången, så nu kliar det lite i fingrarna. Jag vill ha! Det ska jag nog kosta på mig framöver!

    • Ja, jag skrev om dem i förra bloggen! Men visst är de vackra – de känns på riktigt liksom! Och de kan ju ”överleva” hur länge som helst om man pysslar om dem lite. så det är väl investerade pengar. 🙂

      • Pernilla/ekoenkelt

        Just nu är jag lite extra förtjust i allt som är hållbart. Jag är förvisso alltid förtjust i sådana saker, men jag är extra trött på allt slit och släng just nu! Och det är ju som du säger – om man tar hand om dem så överlever dem ju länge! Och leder i sin tur till ett minskat sopberg.

  4. 🙂 håller på att leta receptet. Massvis med kramar G

Kommentera

