Lyxig Ansiktsrengöring från Luxsit

Jag har testat en ansiktsrengöring från svenska Luxsit Organic Care som ska vara speciellt bra när man har blandhy och mycket blank hy och som behöver mattas ned för att bli klar och rosig.

Ingredienser som lera och tussilago ska hjälpa till och strama upp porerna i ansiktet. Perfekt att tvätta rent på ett milt sätt morgon och kväll eller vid användning av foundation.

Milda tensider av ekologisk havre, mineralrik lera och växtextrakt från tussilago mot verkar blank hy och den innehåller även vax från olivolja som ska rengöra make-up effektivt.

Plus: Den är mild och len när man tillsammans med lite vatten smörjer in ansiktet och det lämnar en mjuk känsla på huden efteråt. Doften är fräsch och nästan lite linimentdoft över sig, och det känns att den stramar upp huden. Jag tycker efter en månads användning att min hy ser mer matt ut, och känns jämn och fin.Väldigt dryg, och en bra pump som fördelar ut den mängd jag vill ha.

Minus: Det ska vara priset.

Betyg: 4+. En ansiktsrengöring som jag gillar väldigt mycket, och som känns riktigt lyxig, i alla fall om man utgår från priset. Jag tycker definitivt den är värd det, eftersom det är en svensk produkt, och väldigt dryg.  Tar bort smink bra – men då sminkar jag mig inte speciellt mycket, utan ytterst sparsamt.

Hade priset och doften varit lite mildare så hade den fått fullpott. Kostar 265 kr på denna svenska webshop.

6 kommentarer

Under Ekologisk Skönhet, Recension

6 svar till “Lyxig Ansiktsrengöring från Luxsit

  1. Det lät ju fin, men liniment(mint?)doft i ansiktet är jag inte så förtjust i. Den irriterar inte ögonen, om man tar bort ögonmejk?

    • Jag tycker den fungerar bra för att tvätta bort smink med, men jag blandar det med lite vatten och sköljer. Jag märker inga svid och vi vet ju hur känslig jag är. Jag tycker dock den är bäst att rengöra hyn i ansiktet med – den känns alldeles len och ren (fräsch) efteråt.

    • Ansiktsrengöringen hade problem att ta bort mascaran och kolkritan från terre d`Oc – jag fick hålla på länge. Det slutade med att jag fick ta olja för att få bort det sista. Men jag misstänker det är svårt att ta bort vissa mascaror – då jag hört om problemet innan. Den fungerade bra på annan mascara (Dr Hauschka Volym).

  2. Ping: Tre Favoriter i Februari | ECOMUFFIN

  3. pomo-chan

    Amen vissa mascaror undrar jag om de har tjära och svart klister i… jag vill köpa en ny ekologisk! Är Dr Hauschka’s bra? (Jag använder också den här Luxsit-tvätten BTW, supernajs)

    • Hej pomo-chan! Ja, visst är Luxsit bra? Jag föredrar den dock på huden och inte ta bort smink med då jag har märkt det svider lite i mina ögon efter ett tag. Men jag är oerhört känslig för det. Jag håller på att starta upp ett företag http://www.maryfly.se och som jag öppnar på tisdag ihop med min sambo då vi kommer ha en hel del erbjudanden. Jag har hittat en riktigt grym mascara som du kan köpa där! Min favorit, ever! Kram, karma och kärlek

Lämna en kommentar